Saturday 1 March 2014

Bila dah bekerja

rasa gian tiba. lama tak menaip. sepi. tanpa khabar. nah setempek cerita.

fes time gua masuk kerja rasa macam kuli. everything kene buat sendiri. senior just arah arah kan. tapi berkat gua sabar alhamdulillah gua dapat banyak pengalaman. pahit manis tawar suka duka semua ada. walau baru sebulan stengah bekerja.

masa dalam training tu gua masuk full time. pagi sampai malam. balik dah penat gua lelap. esok awal pagi gerak kerja balik. pastu gua macam terpikir kan kalau gua ada anak gila kesian kat anak gua. terbengkalai gamaknya.

biasalah kan kalau kerja kat tempat tusyen yg parents semua geng loaded duit kepuk kepuk tu adelah demandnya. nak itu ini. dan sebab customer is always right kan gua layankan jelah perangainya.

tapi lelame tu gua macam sentap oh. kenapa gua macam rush kerja. buat kerja tu bersungguh nak yg terbaik sampai gua lengah lengahkan solat. ok sedih. pastu gua macam muhasabah. mana masa gua dengan allah, myself and my family. pastu gua mula berubah.

then gua doa bnyk bnyk mintak dengan tuhan. and yes, Dia dengar doa gua. lepas pada tu parents yg attend semua baik belaka. boleh sembang dgn gua sampai morocco jordan bagai. boleh sembang dengan gua masalah wanita. masalah rumahtangga. siap suruh gua simpan rahsia diorang lagi. gua macam happy gilaa sebab dorang share pengalaman yg superb. so gua macam bnyk take note dengan pengalaman2 diorang kan. supaya gua tak salah langkah. yeah mungkin parents2 tu citer sebab dia tanak gua ulang salah yg sama kan.

pastu hasil kerja gua macam terbaik lah. bos pun puji. cakap 'very good' dgn movie maker yg gua buat. ok gua tak pernah sentuh movie maker, sekali buat dah dpt 'very good' kira gempak lah kan hahaha

yang tak menahannya yang gua nak ingat sampai gua bercucu cicit bos gua ckp dgn rakan sekerja lain " ingat senang ke nak cari pekerja mcm ayuni ni, bg kerja pagi then petang dah siap" ok jujur gua kembang kat dalam. pastu gua back to allah balik lah kan. ala sape tak gebang dipuji tu memang alim weh hee

so dapat tak ape yg gua nak share ni ?

kita ni kerja busy mana pun, assignment banyak mana pun, masalah besar mana pun kene ingat tuhan. Ingat from Allah we came and from allah we return. pasai kalau kerja setengah mati pun tanpa redha Allah, manalah keberkatan hidup kita kan.


2 comments:

  1. Nanti dapat gaji, boleh belanja kita makan hihihi

    ReplyDelete
  2. Keje apa ayuni? siap kena guna movie maker. Mengajar ke?

    ReplyDelete