Thursday 8 May 2014

Move on.

salam berkasih sayang

lama menyepi tak bermakna aku pencen dari menulis cuma aku sibuk. ye terlalu sibuk dengan ujian Dia sampai kadang terlupa nak share benda benda benefit.

*kau ingat benefit sangat ke benda yang kau type ni nurul*

kenapa ntah kan status facebook wechat aku semua macam sedih sedih kan. sebab jiwa aku lembut. jiwa perempuan tu halus. mudah sangat terusik. Jep sepahtu buat lawak atas stage perli seorang awek pun aku terasa. haha padahal sikit pun tak mengait dengan aku.

aku selalu keep this "stay strong nurul, He wants to put you on the better place"
selalu. selalu sangat aku remind benda ni. bila dah nak leleh aku cakap lagi ulang ulang.

kenape ntah selama aku hidup aku rasa ujian ni terlalu berat bagi aku

pastu aku curios gilaa kuut apa hikmah dia

papp terus istighfar

kau jangan lari dari agama nurul. allah tak tunjuk hikmah sekarang. mungkin 5 ke 10 tahun akan datang. sabar. jakgi allah tunjuk jugak.

dari bulan mac lagi aku nak benti kerja. tapi allah still biarkan aku kat dalam tuition ni berkhidmat sehabis baik. dah bulan 5 ni baru aku sedar hikmah allah biarkan lagi aku kat sini. aku nak stop sampai bulan ni je. tapi bos pujuk mintak stay. untung jugak aku kat sini ade member ade budak nak gelak dengan aku mase aku rasa hebatnya ujian Allah ni.

aku selagi boleh taknak orang tahu aku ade masalah
selagi boleh aku senyum
selagi boleh buat lawak
selagi boleh bagi manfaat
cuba selagi boleh

kat tuition ni aku belajar banyak benda
orang hebat hebat aku buat member

sir firdaus - usia semuda dia dah amek phD kat UPM. kata kata dia tak pernah menyakitkan tapi cukup memberi kesan dalam akal untuk fikir secara deep. serious talk, dia pnye motivation sangat tinggi.

cikgu edrin - amek saikologi kat upm. dia dah macam member dah datang datang cuit aku. even dah ade anak, she looks very young. kebetulan nama anak dia ayuni jugak. suami dia cina dan hensem haha dia sangat positive. belajar saikologi ni best, banyak benda kita belajar pasal kebesaran tuhan. cikgu cakap nanti dia ade kene buat task and dia interest nak ajak aku joinn. waah takkan nak tolak pengalaman baru kan.

cikgu asymirul - cikgu ni dari first aku masuk kerja dia dah buat gosip aku awek dia. ok tapi sekarang dia dah benti. ade kat limbang tu dapat posting ke sane, dapat sekolah agama kut haha pastu cakap nasib baik dia tak terbakar. cikgu ni belajar kat UK. dia banyak bagi aku info pasal current issue. pasal belajar kat negara orang ni cane. pasal kereta satria neo lah padahal dia pakai nissan haha dia banyak pengalaman banyaklah cerita dia kan.

cikgu syazwani - cikgu ni dulu kerja kat british council sekarang buat praktikal. mengajar ni part time dia lah. dia ni banyak kaunseling aku pasal study. dah lama tau tak jumpa dia sebab dia selalu busy pastu semalam dia datang datang terus peluk aku "ayuniii rindunyaa" haha siapa tak terkejut orang dtg terus peluk. cikgu ni sangat attractive kut. paling aku tabik dia beli satria neo cash. pastu dia didik aku suruh buat simpanan kat tmpt yg dia buat tu.

banyak lagi cerita pasal cikgu cikgu ni. habis takkan aku nak cerita semua dalam satu entry ni kan haha just aku nak mention aku rasa beruntung jumpa dengan orang orang hebat. aku belajar dari pengalaman pengalaman yang diorang cerita. aku amek iktibar dari cerita cerita jahiliyah. so pasni aku kene lagi gian lah menaip sebab nak share dengan korang yg sudi membaca ni hahaha *gelak sorang*

sampai sini dulu lah. kang semput pulak korang nak bace pepanjang kan haha. 

thank you guys :)

last but not least
aku is aku
engkau is engkau



1 comment: