Wednesday 14 May 2014

mimpi.

semua orang bercinta. mengharapkan sesuatu dalam percintaan. bawa hingga masa depan. mudah mudahan ada kebaikan.

cuma cara kita bercinta tu yang berbeza.

Entah. lepas aku dapat mimpi tu. aku merasakan cinta tu tak perlu. sebab yang mati itu lebih pasti. 

teringat arwah ahmad ammar.
dalam usia muda. siapa sangka dia pergi dulu menemui ilahi. pergi nya dia membuatkan aku lebih sedar. bahawa mati itu lebih pasti.

datangnya mimpi tu buat aku terjaga. dan ustaz tu mentafsirkan mimpi tu umpama allah nak angkat darjat kita. andai itu benar, maka mudahkanlah ia.

mimpi tu bukan sekali cuma. 

berulang ulang kalinya dia datang menyinggah. dan tiap kali lepas mimpi tu aku cuba bangkit. tapi lemah. jasadku lemah sebab roh ku telah pergi jauh dlm mimpi tu.

bangkitlah.

mati itu lebih pasti.

sedih. selama 19 tahun hidup. mana jasa aku pada ummah. mana pengorbanan aku untuk islam. 

nangis.


No comments:

Post a Comment