Thursday 24 January 2013

Nabi Kita :')




assalamualaikum salam maulidurrasul :')

perjuangan baginda cukup hebat. tak pernah mengeluh. inikan lagi merungut. berusaha sehabis baik meninggikan martabat islam. sanggup dicaci. dihina. diherdik. diseksa. demi redhaNya. hebat sungguh kekasih Allah ini. walau sudah dijamin syurga akan tetapi masih ingat pada umatnya. masih ingat pada kita. ya kita semua umat islam. 

tapi kita ? masih melakukan dosa. maksiat. zina. kejahatan berleluasa. tak sedar setiap saat Dia tenung. Dia lihat. Dia perhatikan apa yang kita lakukan seharian. menunggu bila saatnya kita ingat pada kekasihNya. bila saatnya kita merintih padaNya. kita masih ego. sombong. tak sedar nikmat yang diberi sudah cukup banyak. melimpah ruah. kita masih nak terus menerus buat dosa. buat perkara yang dibenci. yang dimurkaiNya.

sedarlah wahai diri. bangkit dari lena. bukak mata sebesar besarnya. lihat diri pada cermin rumahmu. subhanallah. cantik indahanMu. basahi anggota dengan wudhu'. buka kitab suci al-Quran. muka surat 507. mari kita ikuti sejarah surah ini. 

"wahai orang orang yang beriman ! Taatlah kepada Allah dan taatlah kepada Rasul, dan janganlah kamu merosakkan segala amalmu"
-ayat 33 surah muhammad-

masih belum terlambat. masa masih ada. pintu taubat masih terbuka. Dia masih menerima taubat kita. mari usaha sama sama ke Jannah Ilahi. 

hari ini Allah pertemukan Nurul dengan seorang budak istimewa. kisah mulanya sangat sangat menakutkan. budak itu hampiri Nurul. mencengkam bahu Nurul sekuat kuatnya. mulutnya lebar melemparkan senyuman yang cukup ikhlas. terpamer keikhlasannya. budak itu mula mendekatkan wajahnya ke wajah Nurul. Nurul cuba mengelak dengan baik. tapi dia masih tersenyum. akhirnya dia lari pergi. rupanya budak itu bisu. tapi Nurul dapat rasa apa yang ingin dia sampaikan :'))

ini budaknya



adik sayang. semoga Allah permudahkan segala urusanmu. 

salam maal hijrah :)

No comments:

Post a Comment